V Sežani smo ponovno reševali izzive vesoljske agencije NASA

By
10
V Sežani smo ponovno reševali izzive vesoljske agencije NASA

Od 2. do 4. oktobra se je več kot 20.000 udeležencev, v več kot 200 mest v po celem svetu, udeležilo največjega tehnološkega maratona (hekatona) na Svetu – NASA Space Apps Challenge 2020. Letos so ga že drugič, kot edini v Sloveniji, organizirali v Inkubatorju Sežana. Letošnji partnerji agencije NASA so bili tudi ESA, YAXA, CNES in CSA.

»To je bila druga edicija v Sežani. Tokrat smo jo zaradi epidemije organizirali v virtualni obliki. Nad odzivom smo zelo zadovoljni, še posebej pa s kvaliteto pripravljenih projektov in rešitev. Na hekaton se je namreč prijavilo 19 udeležencev iz Slovenije, Italije, Češke in Velike Britanije, ki so oblikovali štiri ekipe za reševanje Nasinih izzivov« je povedal direktor Inkubatorja Sežana Dorijan Maršič.

Na tehnološkem hekatonu NASA Space Apps Challenge ni ne starostnih ne strokovnih omejitev. Med prijavljenimi so bili tako študenti, raziskovalci, razvijalci, programerji, oblikovalci in inženirji.

Tema letošnjega hekatona Nasa Space Apps 2020 je bila Ukrepanje. Posamezniki in ekipe so v 48. urah reševali izzive v okviru naslednjih kategorij:

  • opazovanje,
  • informiranje,
  • vzdrževanje,
  • ustvarjanje,
  • soočanje,
  • povezovanje.

Med hekatonom so v Inkubatorju Sežana organizirali tudi tri zanimiva spletna predavanja in sicer:

Ekipe so delovale virtualno iz številnih lokacij iz Slovenije, Italije in od drugod in se fizično niso sestajale. 48 ur jim je bila na razpolago ekipa Inkubatorja Sežana ter mednarodni strokovnjaki NASA.

V nedeljo so ekipe predstavile svoje projekte strokovni komisiji v sestavi:

  • dr. Aleš Lipnik,
  • dr. Aljoša Hafner,
  • Tina Čeh in
  • Dorijan Maršič.

Vse izdelane rešitve si lahko ogledate na spletni strani Space Apps  Lokacije Sežana.

Zmago v kategoriji Local People’s choice award (izbor udeležencev) in prvo mesto Space apps Sežana nasploh je osvojil dvojec SylarRoberta Roberto in Federico Godini iz Trsta, ki je reševal izziv kako pri večjih vesoljskih plovilih, ki lahko izvajajo večje naloge, se lahko del sklopa izvede v vesolju. Izziv je bil kako oblikovati preprost pristop, ki omogoča sestavljanje sestavnih delov v vesolju. Z rešitvijo R.O.S.A. (Rigid Origami Space Architecture) sta predlagala rešitev zložljivega vesoljskega objekta – laboratorija, ki se razširi po lansiranju v vesolje.

Fotografija 1: Zmagovalna ekipa Sylar

Drugo nominacijo za globalno tekmovanje je prejela ekipa Vega Squadron, ki jo sestavljajo Alek   Devetak, Guglielmo Frati, Manuel Lupoli in Lenart Berdon, sicer pripadniki slovenske skupnosti v Italiji. Spopadli so se z izzivom pripovedovati zgodbe Nasinim prispevkom za razvoj znanosti z interaktivnimi digitalnimi orodji. Pripravili so digitalno igro The history of NASA- The Game   s katero se lahko poigrajte z zgodovino NASA, poiščite ljudi, ki so Naso dali poseben prispevek za izgradnjo agencije  in pomagali razvijati tehnologije, ki jih še vedno uporabljamo v vsakdanjem življenju.

Fotografija 2:  Ekipa Vega Squadron

Tretje mesto je zasedla ekipa Better Late than never, ki je razvijala rešitev HELP = Hybrid Environment for Life and Prosperity s katero so ustvarili orodje, ki bo vladnim uslužbencem pomagalo pri odločanju, kje bodo zgradili novo infrastrukturo, kje bodo prenovili ali nadgradili sedanjo in kam preselili ljudi z uporabo satelitskih in drugih podatkov ter umetno inteligenco.

Fotografija 3: Ekipa Better late than never

Prvi dve ekipi bo v naslednjih mesecih ocenila strokovna komisija iz agencije NASA. Nagrada za zmagovalce je ogled izstrelitve rakete in možnost sodelovanja pri razvijanju ideje z Naso in investitorji v posebnem pospeševalniškem programu.